Чому «години пік» вважаються нормою?
Кирило Касаткін
Гострий сигнал
«Розвиток садівництва стикається, не жаль, з проблемами, серед яких досить важлива – транспорт. З наближенням вихідних днів трепетно чекаєш зустрічі з садом. Але як дістатися туди? Погано ходять автобуси до села Рожни, де знаходиться садівницький масив «Трудовик», – пише від імені садівників товариства «Десна» О.Д.Купрієвич.
Автостанція «Дарниця». Прошу дозволу зайти у диспетчерську. Чесно зізнаюсь, не чекав щирого прийому. Якось звикли ми бачити диспетчерів на автостанціях вкрай засмиканими і роздратованими. А від Валентини Михайлівни Дехтяренко віяло спокоєм і впевненістю.
– Вас цікавлять рейси на Рожни? До середини жовтня вони здійснювались з Броварів. Це було пов’язано з тим, що автобуси Броварського АТП № 13209 обслуговували деякі маршрути, прилеглі до 30-кілометрової зони Чорнобильської АЕС і могли занести на колесах у місто радіонукліди. Тому й були рейси на Рожни, як, власне, й інші, що обслуговуються цим АТП, розчленовані, хоча й призвело це до незручностей для пасажирів. Як ідуть справи зараз? Замість відповіді диспетчер показує мені розклад. Рахую: по п’ятницях на Рожни 17 рейсів, по суботах – 22, по неділях – 20. У будні – 4 рейси. Дізнаюсь, що маршрут обслуговують «Ікаруси», які вміщують по 100 чоловік.
Але ці цифри мене не переконують. Прекрасно розумію, що В.М.Дехтяренко, перебуваючи «при виконанні», звичайно ж, і про честь мундира піклується.
Тому вирішую поглянути на тему нашої розмови з іншого боку бар’єра.
Дзвоню у раду садівницьких товариств масиву «Трудовик». Трубку бере старший інженер ради Володимир Миколайович Фролов. Запитання до нього те саме: чи влаштовує садівників автобусний рух до села Рожни?
– У нашому масиві 2648 ділянок, – розповідає В.М.Фролов, – а це значить, що влітку у Рожни їздить лише садівників понад 10 тисяч чоловік. Що нас не влаштовує? По-перше, те, що по п’ятницях після роботи починаються на автобусах маршруту № 341 «години пік». Це коли їхати з автостанції «Дарниця». У зворотному напрямку «години лік» увечері по суботах і неділях. Якщо врахувати той факт, що серед садівників чимало людей похилого віку та інвалідів, можна зрозуміти, у що виливаються для них такі поїздки.
Наші пропозиції? Вже давно ми добиваємось, щоб на Рожни пускали експресні рейси автобусів, які не заїжджали б у села і не робили б там зупинок «біля кожного стовпа». Вдень, коли основний потік садівників вже на ділянках, автобуси дійсно ходять недовантаженими, тут претензій немає. Але в «години пік» експресні рейси вкрай необхідні. Хай 3-4, але у зручний для садівників час.
Пізніше запитання про «години пік» ставлю диспетчеру. В.М.Дехтяренко побідкалася, що Броварське АТП № 13209 не вивчає пасажиропотік, а це могло б суттєво допомогти розвантажити маршрут. І ще одну причину періодичного перевантаження вона назвала: почастішали поломки автобусів, через що відміняються рейси.
Ще факт. На автостанції «Дарниця» квитки на приміські рейси продаються тільки через автоматичні каси. Їх показники знімаються щодня. Мені назвали таку цифру: влітку на всі напрямки продається 4-5 тисяч квитків. Як же таке може бути? Адже лише у Рожни і тільки садівників їздить не менше 10 тисяч чоловік…
Порівняно з попередніми роками кількість рейсів у Рожни та інші населені пункти, де розташовані садівницькі товариства, збільшено. Цьому сприяла і розмова про транспорт на сторінках «Вечірки». Втім аналіз та листи читачів показали, що деякі проблеми все ж існують. Хоча б та ж проблема «години пік». Хто її створює і хто в цьому зацікавлений? Адже зрештою і автобуси ходять не для диспетчера чи керівництва Броварського АТП № 13209, а для пасажирів, в числі яких значну частину складають садівники.
Що думає з цього приводу начальник Київського обласного управління пасажирського автотранспорту Микола Васильович Гороховський? Адже рада садівницького товариства масиву «Трудовик» вже не раз зверталася і в автопарк, і в управління з проханням організувати експресні рейси, пустити прямий автобус до садових ділянок.
Вечірній Київ, 1986 р., 2.12, № 277 (12892).