Початкова сторінка

МИСЛЕНЕ ДРЕВО

Ми робимо Україну – українською!

?

В обкомі Компартії України

Питання уваги до дітей, яких прямо торкнулася біда в Чорнобилі, умови перебування в школах і дитсадках, організація їх навчання і виховання стали предметом глибокого вивчення в обкомі партії.

Аналіз показав, що в усіх 53 нових селах навчання в школах розпочалось у визначений строк. Всі 44 школи, які прийняли понад дві тисячі дітей, повністю забезпечені педагогічними кадрами, підручниками, меблями й обладнанням, шкільною формою. Проведено поглиблене медичне обстеження дітей, додатково відкрито групи подовженого дня, організовано підвезення учнів. Відкрито дві нових школи, три – реорганізовано у восьмирічні, дві – в середні.

Однак, як відзначалося на бюро обкому партії, партійні, радянські, господарські органи не все зробили для створення належних умов для навчання і виховання дітей. Ряд шкіл, які прийняли дітей, мають недостатню навчально-матеріальну базу. В них відсутні навчальні кабінети, спортивні зали і майданчики, не створені умови для трудового навчання учнів, у ряді випадків відсутні навіть піонерські кімнати (Правожовтнева і Середівська школи Яготинського, Данилівська – Васильківського і ряд шкіл Макарівського й Баришівського районів). Не створено умов для навчання дітей-шестиліток.

Суттєві недоліки є в організації навчально-виховного процесу. Повільно вдосконалюється урок, слабо впроваджуються активні форми і методи навчання, не подолано формалізм і лібералізм в оцінці знань учнів. Є вчителі, які без належної відповідальності ставляться до виконання своїх обов’язків. Вимагає поліпшення ідейно-політичне, трудове, моральне, естетичне і фізичне виховання учнів. На низькому рівні працюють групи подовженого дня, їх кількість не задовольняє потреби населення.

Районні відділи народної освіти не забезпечили належної організації навчально-виховного процесу в школах, які прийняли евакуйованих дітей, не добились перебудови в роботі педколективів з урахуванням нових вимог і можливостей, а обласний відділ народної освіти (Ю.І.Виговський) не налагодив систематичний контроль за діяльністю органів народної освіти на місцях, змирився з недоліками.

У багатьох нових селах не організована робота з дітьми за місцем проживання. Не споруджено простих спортивних та ігрових майданчиків. Осторонь від роботи з дітьми стоять місцеві будинки культури, бібліотеки, кінотеатри, спорткомітети.

Не всі дитячі садки, що прийняли дітей з нових сіл, обладнано як слід. Виховний процес організовано на низькому рівні. До того ж існуючі дитсадки змогли прийняти менше половини бажаючих.

У значній частині шкіл погано організовано харчування дітей. В ряді випадків воно одноразове, користуються ним лише учні з груп подовженого дня. Не скрізь як слід налагоджено постачання шкіл продуктами харчування, їдальні не укомплектовано необхідним обладнанням. Показовий такий факт. На зауваження про погану організацію харчування в Недрянській школі Баришівського району голова місцевої сільської Ради А.А.Клебанов відповів, що школа перебуває на балансі райвно, тому це нас не стосується. Це – свідчення низького рівня розуміння ролі місцевої Ради у розв’язанні назрілих проблем населення.

До організації процесу навчання і виховання учнів недостатньо залучаються базові підприємства. А контроль райвиконкомів за виконанням ними вимог Положення про базове підприємство в ряді випадків практично відсутній. Недостатній контроль за організацією роботи з дітьми у нових селах здійснюють відділ науки і учбових закладів обкому партії, райкоми й міськкоми партії, партійні організації шкіл.

Бюро обкому Компартії України зажадало від міськкомів і райкомів партії посилення партійного керівництва закладами народної освіти, необхідності дати оцінку фактів безвідповідального ставлення до організації навчання і виховання дітей, розгляду питань перспективного розвитку населених, пунктів, які прийняли евакуйоване населення із зони Чорнобильської АЕС.

У прийнятій постанові намічено конкретні заходи по поліпшенню організаторської роботи райвиконкомів, обласного і районних відділів народної освіти у справі навчання і виховання дітей з нових сіл. Доручено здійснювати контроль за введенням у дію в 1987 році 33 нових шкіл на 6.1 тисячі місць, 48 дитячих дошкільних установ на 2.7 тисячі місць. Поетапно передати всі шкільні їдальні на обслуговування підприємствам громадського харчування, здійснити заходи по поліпшенню медичного обслуговування дітей. Передбачено заходи по створенню належних житлово-побутових умов педагогів, які працюють з дітьми з нових сіл.

Київська правда, 1987 р., 3.12, № 281 (18763).