Початкова сторінка

МИСЛЕНЕ ДРЕВО

Ми робимо Україну – українською!

?

Передмова

Й.Ф.Ц. Фуллер

Це глибокодумна і ґрунтовна робота, що перевершує всі дотеперішні публікації на тему світової кризи, які я читав досі, між тим як вона викладає корінь проблеми, що протягом століть непокоїть старий світ і тепер ще більше стривожила цілу планету. Не конфронтація між різними релігіями і цивілізаціями, наскільки б важливими вони не були, але зіткнення між культурами Європи і Азії є предметом її розгляду.

Пануючий у Росії марксизм, який з фанатичним релігійним запалом пронизав країну під час революції, плюс майже літургійна пропаганда та індустріалізація дозволить цій країні наздогнати Захід в його матеріальній цивілізації. Однак ці фактори – використовуючи марксистський термін – представляють тільки надбудову продуктивних сил московського месіанізму, і нема різниці, чи вважатиме себе Росія Третім Римом чи ним же у формі Третього Інтернаціоналу, вона завжди буде прагнути розширяти свою територію і претендувати на роль культурного лідера у світі.

Багатовікове історичне протистояння між Азією та Європою почалося з конфлікту між Персією і грецькими містами-державами, і воно було ще більш виражене у боротьбі Східної Римської імперії проти арабів, гунів, аланів, монголів та багатьох інших азіатських народів, а також і проти слов’ян. Так само виразно виступає ця боротьба, що тривала століттями, в конфлікті між християнством та ісламом – конфлікт, який продовжується тисячу років. Всі ці битви були в істоті речі конфронтацією між різними культурами, якою була також і боротьба між Швецією і Росією в Північній війні. Це зрозумів свого часу Ляйбніц, адже, коли Карл XII в 1709 році під Полтавою зазнав поразки, він висловився так: “Цар тепер буде острахом для всієї Європи, бо він є, так би мовити, північним турком”.

З цим почалася епоха нинішньої культурної конфронтації між Європою та Азією – і це тільки лишень через дванадцять років після перемоги принца Євгена над турками на полі під Зентою.

Які ж складові московського месіанства, духовного кочівництва, яке загрожує знищити західну культуру і його західний спосіб життя? Відповідь на це питання можна знайти у цій науковій і захоплюючій книзі. Доктор Донцов ретельно дослідив і виявив тут фактори, з яких складається той месіанізм. Він пише: “Можна сказати з упевненістю, що ідеологія московського комунізму та ідеологія московського царизму є лише дві форми того самого явища, а саме того самого феномену загального характеру – і це ніщо інше як московський месіанізм, який веде війну проти Заходу“.

Це дійсно книга, яку, всі ті, хто хоче зрозуміти нинішню світову кризу, повинні читати, вивчати, бо вона пояснює і обґрунтовує проблему, яка стосується всього світу на даний момент.

Примітки

північним турком – Можливо, тут генерал-майор помиляється, принаймні відносно часу цього висловлення. Оригінал його не знайдений, але в статті «» і в інших місцях є підтвердження тому, що в одній зі своїх ранніх робіт (1659, час правління царя Алексія Михайловича) Ляйбніц, дійсно, називав росіян «північними турками».

Після зустрічей з Петром І він в певній мірі змінив свою думку і писав:

“Что до меня, то я стою за благо всего человечества; я очень рад, что такое обширное царство идет по пути разума и порядка, и смотрю на царя, как на лицо, которое Бог предназначил для великого дела” [Шершеневич Г.Ф. История философии права. ].

Можна думати, що це сталося після того як цар Петро І у 1712 р. надав йому титул таємного радника юстиції і призначив пенсію 2000 гульденів. Примітка В.Стецюка.

Євген Савойский (1663 – 1736) австрійський полководень, генералісімус, французького роду.

Зента – місто на півночі сучасної Сербії при р.Тиса, де 11.09.1697 р. австрійські війська під командуванням принца Євнега Савойського побили турків.